torsdag, juni 15, 2006

Presenterades ett bud?

Idag berättade jag för chefen. När vi åt lunch. Om samtalen jag fått. Av den där andra förskolan.
Jag berättade att jag igår fått en mail. Där deras förskolechef skrivit om deras förskola. Och frågat om jag söker arbete. Då är de förskolan för mig. Tydligen.

När jag berättade det. Kom ett svar på två tiondelar. "Nej!"

De var lite lustigt. Det kom så snabbt. Som om hon verkligen inte vill bli av med mig. Kanske lite som en fotbollsspelare. Får bud av andra. Presenterades alltså ett bud på mig nu?
Men. Undrar vad man ligger på för värde då? Och finns det någon transferlista? Hm. Undrar det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte hur seriös du var men jag skulle tro att du är bosman=). Enligt avtalslagen iaf. för jag antar att du och din arbetsgivare inte skrivit ett avtal där det står att arbetsgivaren bestämmer vad du kostar om något företag vill ha dig eller att det står skrivet att du kostar si och så mycket pengar om ett annat företag vill ha dig.

Anonym sa...

Ska jag vara med och buda också kanske... ;)

Glenn sa...

DJ E >> Jodå. Det finns en klausul i mitt kontrakt där Lärarhögskolan är garanterade 8% vid en vidareförsäljning.
LHS fick inga pengar då jag gick som bosmanfall därifrån. Jag var inte överrens med dem och bestämde mig för att skriva på för min nuvarande arbetsgivare.
Så enkelt är det.

Glenn sa...

Cecila >> Du får buda på en annan slags transfer. men jag tror du är den enda som vill bjuda något =)