tisdag, juni 13, 2006

Vart är taggen och peppen?

Det är någonting som fattas. Energi. Ork. Tagg. Pepp. Kalla det vad ni vill. Fattas gör det i alla fall. Det känns som om luften har gått ur mig. Jag drar nästan benen efter mig. Släpar mig fram. Med hjälp av föremål som sitter fast. Eller barn som rör på sig. Jag har ingen direkt lust till någonting.
För några dagar sedan. Flöt jag bara fram. Nu. Är det helt tvärtom.

Jag vet inte vad det kan bero på. Men det har varit mycket den senaste tiden. Både fysiskt och psykiskt. Med arbete. Resor. Sömnbrist. Skador och träning. Det har varit påfrestande. Samtidigt suger säkert värmen ur en del av energin. Men det ska jag inte klaga på. Det får gärna fortsätta vara så här varmt. Länge.

När jag cyklar. Känns det som att det går i slow-motion. Jag tror att min cykel börjar bli trött. den måste få vila lite. Återfå energin. Dricka lite vatten.

När jag kom hem idag. Höll jag på att somna i soffan. Men lyckades masa mig ut och dra på mig de svarta skorna. Och sticka ut på ett pass. 7 km. (30.32.52). Fortfarande lugna och korta pass. Även om det idag kanske gick lite för fort. Men det är svårt att hålla tillbaka farten.

Jag hade två missade samtal på telefonen när jag kom tillbaka. Jag kollade upp dem. Det ena var från en förskola. Det andra. var hemnumret till förskolechefen på samma förskola.
Är det någon som hittat en gammal ansökan igen? Eller är det något annat på gång? Jag inväntar kvällen. Och ser om det rör sig i luren igen.

Undertiden fortsätter jag leta. Efter peppet. Efter taggen. Efter orken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Återkommer till tänka på och drömma om för dagens viktigaste ämne är Du och Cecilia. Ni är ju KÄNDISAR!!!!Ögnade igenom dotterns Cosmopolitan och där fann jag en artikel om blogg och kärlek...ta ta ta taaaaa...Där var ni, med bild och allt. Kul!( även om just den tidningen , i mina ögon, representerar en hel del av det sämsta som vårt samhälle står för fast den åsikten säger kanske mer om mig än om tidningen)
Hur som helst, från djupet av mitt hjärta, Grattis båda två!!!!/Mari

Glenn sa...

Mari >> Oj. Se där. Valde just den tidningen för att jag inte trodde någon läste den. Ha! Nej, allvarligt. Kan förstå att tidningen inte är en hit. Men, vad gör man inte för sina 15 sekunder i rampljuset ;-)