måndag, juni 12, 2006

Den tysta tiden förklaras

Det har varit tyst ett tag. Och veckans lista kom lite sent. Jag behöver inte ursäkta mig. Inte alls. Men en förklaring kan vara på plats.
I torsdags. Då var det övernattning med de blivande skolbarnen.
Vi sov 10 barn och två fröknar i en liten sal. Eller. Sov och sov. Barnen sov. Jag sov inte. Utanför rummet stod en soffa. Där kunde jag sova lite. Två timmar totalt. Och tröttheten var total dagen efter. Jag gick hem. Tidigt.

Vi hade gjort i ordning en tipspromenad till barnen. De fick arbeta två och två. Och det var frågor om barnen själva. Och om saker vi har arbetat med under våren. Ett par fick alla rätt. Det var imponerande. Att det var just det paret. Var än mer imponerande.

Efter det var det dags att slå på varandra. Med stora kuddar. Sittandes på en planka över en tjockmadrass. Där skulle de slå och slå. Tills en av dem ramlade ner. En flicka vann alla sina matcher. Det var också imponerande.
Vi firade allt med tårta och saft.

På med pyjamas och ner i sovsäck. Popcorndags Och film dags. Nemo. Så klart. Var kvällens visning. Sedan tandborstning. Och fortsatt Nemo tittande. En efter en somnade de. När alla sov. Gick jag upp. Och arbetade lite. Fixade med saker.

Alla var så nöjda efteråt.

I helgen då. Var Flickan från landet i norr här. Härligt. Jag tycker om när hon är här. Eller när jag är där. Och snart. Ja. Snart. Vi har roligt ihop.

Till sist. Finns det en anledning till. Och den kommer att gälla även i fortsättningen. Varför det har varit lite tyst från mig och mitt tangentbord. Och det stavas fotbolls VM. Äntligen är det igång. Och Tyskland imponerade i första matchen. I alla fall offentivt.
Det är nästan så att man får dåligt samvete. När man sitter inne. Och tittar på fotboll när det är 33 grader i skuggan ute. Men. Bara nästan.
Ha!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hallå!
Ser att du och din tid för tillfället tycks fyllas av VM i fotboll MEN kanske hinner du med en liten fundering mellan matcherna.
Varför säger man " jag tänker PÅ dig..." men " jag drömmer OM dig...."/Mari

Anonym sa...

Diamantprinsessornas utflykter har gett resultat. En flicka som tar hem kuddkriget -Woho!

Fotbolls VM. Jag fick inte se någon mera fotboll igår. Det skulle surras och ses på inspelade program istället :(

Ah wello! Nu ska jag vila ögonen. I alla fall ett tag och försöka att inte ha dåligt samvete för värmen och solen. Jag tror att slumra är ett måste inför kvällens pass. Hepp hopp!

Glenn sa...

Mari >> Jag har alltid tid för funderingar. Om inte, kan man fundera lite samtidigt som fotbollen spelas.
Jag tänker PÅ dig. Då kanske man tänker på objektet. Personen.
Jag drömmer OM dig. Då kanske det är en hel händelse som utspelas?
Där objektet är delaktig.

Ja. Jag vet inte. Men ett svar blev det i alla fall.

Vad har du för tanke kring det hela?