torsdag, juni 15, 2006

Allting händer

Det händer mycket nu. Och det mesta cirkulerar kring arbetet. Igår. Var det personalmöte. och det urartade lite på slutet. Det kan man minst sagt påstå. Sedan tidigare har en kollega haft väldigt negativa inställningar till förändringarna som ska ske på arbetsplatsen. Och jag har svårt att se varför.

Jag drar inte allting en gång till. Men det blev stora diskussioner i går kväll. Igen. Och det slutade med att min nya. Blivande kollega. Gick ut och smällde igen dörren. Undrar om hon kommer att sluta snart? Det har varit uppe på bordet tidigare. Efter senaste utbrottet. Både av chefen och av henne.
Jag ser mera positivt på hösten. Kanske kommer det att bli jobbigt. Men. Jag ger det en chans. Man vet inte fören man har provat. Så är det. Faktiskt. Och börja med en negativ inställning. Nej. Det går inte bra. Inte på något sätt.

Jag skakar av mig det där. Går vidare. Till dagen.
Idag var det utflyktsdag. men alla barnen. Alla avdelningar. Alla föräldrar. Ute i skogen, vid ett litet torp. Det bjöds på lekar. Både för föräldrar och för barn. Det spelades fotboll. Det minglades. Och det bjöds på fika.
Det här är en av våra traditioner. Varje år har vi det här. och det är bland det bästa på hela året. Tycker alla. Idag hade vi även tur med vädret. Strålande sol.

Årets utflykt bjöds även på våran avslutning. För de blivande skolbarnen. Och jag hade som bekant gjort rim som var på deras diplom. Läste dem högt när barnen kom fram. Inför alla föräldrarna. Jag var nervös. Det kändes som att jag stammade och skakade. Det gjorde jag tydligen inte.

En kollega kom fram efteråt. "Jag förstår inte hur du kan stå så lugn och cool sådär."
Det var jag inte. Inte ens lite.
Men alla verkande tycka om rimmen. Och tur var väl det. En mamma skulle maila över julklappslistan till mig. Ha! Då har jag att göra.

Inga kommentarer: