onsdag, juni 07, 2006

Rim som imponerar

Jag måste fortsätta höja mig lite här. Det är min blogg (webblogg) och jag får skriva exakt vad jag vill. Nästan. Kanske är det bara mitt sätt att försöka få lite bättre självförtroende. När jag med ord får ner något bra jag har gjort.

I alla fall. Rim. Det handlar det om idag. Snart är det dags för våra äldsta barn. Att gå vidare till skolan. I morgon ska vi övernatta med dem på förskolan. Och senare blir det en slags offentlig avslutning. Då ska det delas ut diplom. Och hur roligt är det att få ett helt vanligt diplom? Hur minnesvärt är det egentligen om några år?

Därför. Fortsätter kreativiteten på våran avdelning. Hm. Jag höjer inte bara mig själv. Jag tar med upp mina kollegor i detta berömmande.
Vi har tagit fram bilder på det vi har arbetat med senaste året. Mulle. Hitta Vilse. Brandkunskap. Och givetvis. Diamantprinsessorna och skogstigrarna. Symboler och bilderna scanas in på diplomet.

Och sedan satte jag fart. Något ska väl ändå vara personligt på deras diplom? Förutom deras namn. Så jag började klura på lite rim. För att få med deras personlighet.
Exempelvis:
"Glenn" tycker om att äta och prata
Sällan behöver man på henne tjata
Att klä ut sig tillhör det bästa
Och efter maten ta en siesta

Fyra enkla rader. Som beskriver barnet till fullo. Elva barn. Elva personligheter. Vill ni höra fler. Hojta till.
Jag visade mina kollegor idag. De tyckte det var bra. Jag hade det inom mig.
Jag visade chefen. Hon tyckte det var strålande. Och hon undrade snabbt om jag kunde hjälpa henne med några saker till hennes bröllop. Ha!
Tant S läste. Hon förstod inte hur jag lyckades. Jag hade verkligen fått med så perfekt på varje barn

Nöjd kunde jag cykla hem vid dagens slut. Regnet. Det spelade föga roll.
När jag kom hem. Drog jag på mig träningskläderna. Jo. Ni hörde rätt. Idag fick jag prova springa. 3 km (15.10.41) Undrar om jag någonsin sprungit så långsamt. Men det är bra. Knät känns inte 100%. Inte ännu. Men jag antar att jag måste ge det en chans. Några pass kanske knät. Och musklerna runtom behöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Njut och ta åt dig! Du ÄR jättbra, annars skulle ingen våga berömma!
Tycker att idén är kul!