tisdag, november 13, 2012

PIM och öroninflamation

Jag kämpar fortfarande med att få igång min halvt crachade dator. Ibland startar den på en gång. Ibland ger den mig bara fingret. Gång på gång. Bara sådär. Men plötsligt fick jag igång den. Och det är viktigt. Jag behöver göra min sista PIM uppgift och Flickan från landet i norr behöver få klart sitt examensarbete. Hyfsat viktiga uppgifter för oss båda.

Kanske ska jag sätta igång och göra den där förbannade uppgiften nu. Nu när jag äntligen fått igång datorhelvetet. Men nej. Inte ikväll. Inte just precis nu. Jag har en liten prins i rummet bredvid som återigen skriker sig till sömns. Det gör ont. Inte bara i hans inflamerade öron utan även i mig. Hur kul är det när ens lilla barn är tvunget att skrika tills han somnar? När ingenting vi gör hjälper. Inga sånger. Inga vaggningar. Ingen mat. Ingenting. Nada. Nichts.

Han har börjat sådär senaste nätterna. Bara skrika skrika skrika. Och inte bara när jag ska lägga honom. Utan även när Flickan från landet i norr kommer in i rummet. Förhoppningsvis är det öronen. Och snoret. Det är kanske det som stör. Som gör ont. Första dosen med medicin har han fått. Nu är det bara hålla ut. Snart blir det bättre. För Prinsen och för hans föräldrar. Hoppas vi.

Det börjar tystna där inne nu. Kanske håller han på att somna nu. Ska jag orka med att göra den där PIm uppgiften? Nej fan. Jag avvaktar. Det tar ändå en stund det där. Kanske någon timme. Eller tre. Kanske bättre att lägga upp fötterna på bordet och andas. Det har inte blivit så mycket möjligheter att andas den senaste tiden. Mycket besök. Mycket Prinsskrik. Mycket jobb. Förbannat mycket jobb. Övertidsklockan närmar sig 15 timmar. Det känns inte okej. Min ena kollega har passerat 23 timmar. Min andra kollega. Ja. Hon är sjukskriven. Kanske därför våra klockor ticka på.

Nu är det tyst i huset. Äntligen. Och i tankarna är mina fötter redan uppe på bordet. Fötterna som malde på fint under 15km i efermiddags. 3.35 på sista km. Det är fint det. Men även om fötterna lägga upp i tankarna så finns den där PIM uppgiften också där. Jag borde verkligen sätta igång med den. Jag borde...

Inga kommentarer: