lördag, april 21, 2012

Show i tvättstugan

Lördag morgon. Eller klockan har egentligen passerat 10 så nu känns det mera som eftermiddag. Samtidigt som tuppen gal (tror jag i alla fall, har egentligen aldrig hört en tupp gala) stod jag med överfulla och nedspydda Ikeakassar utanför tvättstugan. Hänger lite på låset. Vill in. Vill sätta igång. Men kanske mest av allt. Vill få skiten överstökad. (Eller bortgjord, som man skulle säga här i norr).

Nu har maskin efter maskin snurrat runt och Prinsens kläder är inte längre nedspydda. De doftar sommaräng nu. Eller något sånt. Men det är tur att tvättstugan ligger lite under jorden. Skulle någon se mig där nere skulle de nog skratta hårt.

Musiken är igång. Låt efter låt. Ton efter ton. Vers efter vers. Och jag stämmer i. Skönsjunger och dansar. Antagligen gör jag inget av det speciellt graciöst. Men så är det i alla fall. Lite Alexander Rybak. Lite James Morrisson. Och en hel massa jag.

07.00. Nedsypydda kläder. Snurrande tvättmasiner. Dans och sång. Och det i ett rum under jorden som är ungefär 247 grader varmt. En gång till ska jag ner. Det finns ett litet fönster. Precis under taket. Missa inte showen.

Inga kommentarer: