onsdag, oktober 19, 2011

En annan sorts njutning

Jag har några minuter över. Tänkte att jag skulle säga några ord. Några väl valda ord. Som man brukar uttrycka det. Jag sitter och har lite mental vila. Det låter mer ambitiöst än det egentligen är. Den mentala vilan kommer genom att inte springa. Att inte få springa. Utan att det handlar om att vara skadad. Det är årets två viloveckor mellan säsongerna. Och jag upplever lite av hur det är att vara "normal". Komma hem från arbetet och ha hela kvällen ledig. Laga mat. Ta det lugnt. Njuta.

Fyra dagar är det kvar och först nu. Idag. Onsdag. Så kände jag suget av att gå ut att springa. Dra på skorna och dra av ett antal km. Kanske en mil eller mer. Vara ett med ansträngningen. Vara ett med vinden och regnet. Vara ett med asfalten som passerar under fötterna. Det är förresten njutning det också. Men på ett helt annat sätt.

Om fyra dagar drar alltså nästa säsong igång. Hur det blir vet jag inte. Fram till 21:a december är det bara mala på. Sen kommer en bebis. Sen bor jag 63 mil härifrån. Sen börjar jag på ett nytt arbete. Jag kan inte räkna med att kunna köra 10mil i veckan.

Nu är det snart dags för Champions league och Arsenal. Det är snart dags för mintchokladglass med maränger och vispgrädde. Och chokladsås. Det är dags att ta det lugnt och njuta. Njuta på det där andra sättet. Som jag inte är van vid. Fyra dagar. Sen njuter vi på ett annat sätt. 8km blir 12km. 12km blir 15km. Och lite intervaller på det. Mums.

2 kommentarer:

Mi sa...

Jag tryckte på "Nästa blogg" ovanför min och kom till din. Jag kunde inte sluta läsa. Vad vackert du skriver, så innerligt och .. mysigt!

Glenn sa...

Tusen tack. Kul att någon tycker det. Känn dig varmt välkommen!