torsdag, februari 04, 2010

Stiltje

Det kanske inte är så att det skrivs så fingrarna glöder den senaste tiden. Det måste jag erkänna. Men jag vet inte om det det beror på att det verkligen inte händer något i mitt liv. Eller om jag helt enkelt inte har tid att skriva. Dagarna är fulla med andra saker. Arbete och träning. Planerande och drömmande.

Dessutom har jag gått och blivit sjuk igen. Jag vet inte när det hände senast. Att jag varit hemma två gånger från arbetet på ett par veckor. Vansinnigt. Först var det kräksjuka. Nu gick jag hem efter lunch i tisdags med feber. Nu mår jag bättre. Inte bra. Men bättre. Och jag tänkte tvinga iväg mig själv till arbetet i morgon. Det är ett viktigt möte med skolservicenheten gällande ett av våra barn. Och det vill jag inte. Det får jag inte missa. Och jag har läst på. Jag har pluggat och tagit intresse av fallet. Så i morgon ska jag diskutera deras ass off! Kanske. Jag skulle gärna vilja skriva om fallet. Men jag antar att det är här sekretessen kommer in.

Men innan det är dags för diskussion. Så ska jag avverka några filmer till. Och försöka bli helt frisk. Ända ut i fingerspetsarna. Så att de till slut kan börja skriva så de glöder igen. Kanske.

Inga kommentarer: