söndag, oktober 11, 2009

Reklam reklam - nu blir det mer reklam

Förr i tiden. När kroppen var lite piggare och huvudet var lite mer på hugget. Då började det komma en hel massa reklam på televisionen. En del blev galna på det. Andra brydde sig inte ett dugg. En del tyckte det tog lång tid. En del använde pauserna för att göra andra saker.

Jag har egentligen aldrig tyckt reklamen stör. Det kan vara bra med en liten paus i bland så man hinner fylla på cola glaset. Bre en till middagsmacka. Eller tömma blåsan. Eller duscha. Möjligheterna är oändliga.

Men så har det gått ett par år. Ganska många faktiskt. Och man börjar reagera på små saker som att ljudet höjs när det är dags för reklam. Att reklamen som sänds är snuskigt bra anpassad till målgruppen som ser programmet. Men jag fortsätter duscha och fylla cola glasen.

Men nu märker jag en sak till. Sitter och ser på det här otroligt vansinnigt bra (?) programmet "Ensam mamma söker". Och efter sex (!) minuter kommer första reklamen. Den pågår i närmare fem minuter. Efter 25 minuter. Då kommer nästa reklam. Som håller på i närmare sex minuter.

Om några år är säkert reklamen längre än själva programmen. Och då kanske det är dags att att börja fundera. Eller börja dricka colan mycket snabbare. Undertiden. Fortsätter jag att titta på de där mammorna som letar efter kärleken. Och fylla cola glasen.

5 kommentarer:

Tessalisa sa...

Reklamen är jobbig och lömsk och tar över mer och mer, men jag håller med om att det är skönt med lite kisspauser ibland. Kan nästan vara jobbigt de gånger jag ser film på någon av filmkanalerna och det aldrig blir någon naturlig paus.

en dag... sa...

Kul att du fortfarande skriver. Det var ett tag sen jag var inne på din blogg och blev glatt överaskad över dina inlägg. Keep up the good job.

Glenn sa...

En dag >> Tack tack. Jag blir lika förvånad varje gång någon läser det jag skriver :)

en dag... sa...

Förstår kännslan. Har själv en blogg och det är någonting spännande över att skriva och sen inte veta vem som läser.

Må så gott.

Glenn sa...

En dag >> Intressant, få man ta del av det du skriver?