lördag, december 20, 2008

Skogens möjligheter

För nästan två år sedan var ett reporterteam med oss ut i skogen för att göra en artikel om skogens möjligheter för barnen. Artikeln skrevs. Bilder togs. Men det publicerades aldrig i tidningen "Förskolan".

För någon vecka sedan fick chefen ett mail. Det var från tidningen "Förskolan". De berättade att artikeln som skrevs för två år sedan skulle vara med i decembernumret. Och så var det. För bara två dagar senare låg den där personalrummet. Med en kass artikel men med fina bilder. Innehållet i artikeln var ändrat och de hade tagit bort det som var intressant. Så kan det gå.

Så ta och läs. Eller i alla fall titta på bilderna i "Förskolan" och artikeln om skogens möjligheter. Där är jag. Nerbrottad och snöklädd. Som vanligt. Det var en bra vinter. Det var en bra barngrupp. Det var kallt och det var vitt. Så blir det nog inte i år. Inte här nere i alla fall.

Om några dagar sätter jag mig i bilen och åker norröver. Då hoppas jag att blir vitt. Och kallt. Det är jag beredd på. Men först ska jag försöka överleva dagen. Eftersom jag nu är helt ledig så har förkylningen slagit till ordentligt. Så klart. Att sedan springa hem 13km efter arbetet igår inte gjorde saken bättre. Det är en annan historia. Och dessutom är jag kille. Och vi blir visst sådär förbannat ynkliga när vi är förkylda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen norröver. Kyla kan jag inte lova att det finns så mkt av, men det borde finnas snö även i din del av "Landet i norr".
Här har vi mycket även om senaste veckans töväder tagit hårt på den.

Krya på dig! drick varmt, ät vitaminer och vila, vila och åter vila!

Anonym sa...

Ajdå, nu vill man ju inte vara förkyld. Ska kolla in tidningen när jag kommer tillbaka till jobbet. Snö vore inte dumt alls..

Glenn sa...

Tessalisa >> Men vila är så tråkigt. Jag vill inte vila :/

Anna >> Väntar fortfarande på snön. Kom lite halvblandat igår kväll. Men det hann försvinna innan det nådde marken.