fredag, september 19, 2008

Tar med jobbet hem

Idag har det känts bättre i hjärttrakten. Men dagen har inte varit bra för det. Vi har börjat se lite problem med en pojke som mentalt känns väldigt liten. Och en flicka som numera börjar få smaka på konsekvenserna från sina taskiga attityd mot sina kompisar.

Och så sitter jag mitt i och känner att det är jag som ska komma på lösningen för att jag är utbildad. Kanske är det så. Men än så länge finns bara små tankar kring det hela. Och tankarna följer med mig hem.

Väl hemma drar jag på mig träningskläderna. Ut på ett kortare löppass. Men innan jag hinner dra på mig skorna blir allt svart. Och så vaknar jag upp på soffan. Lite sådär lagom utmattad. Men till slut kommer jag ut i den härliga kvällssuften. Ut på stigarna som leder mig genom skogen. Och så hem igen.

Tankarna finns där bak i huvudet. Men de får vara kvar där. I alla fall en stund. Nu ska jag i väg och se Flickan från landet i norr spela handbollsmatch. Premiär för mig. Uppladdning inför serien för henne.

Inga kommentarer: