söndag, september 14, 2008

En ny kompis

Ett förhållande har i helgen tagit slut. Ett hat-kärleksförhållande. Mitt samarbete med SL har fått ett slut. Det känns skönt, men ändå så finns det någonting där inne som ändå kommer att sakna det. Sakna den lugna stunden på morgonen. Att hinna med att läsa så mycket som jag gjort. Och alla människor.

I stället kommer jag i fortsättningen ta mig snabbare framåt. I en silvermetallic peugeot 206. Från 2005. En lagom stor bil för Flickan från landet i norr och mig. Än så länge. En fin bil att börja med.

Det är min första bil. Och direkt när jag åkte därifrån kom paniken. Undrar om jag gjorde rätt. Kommer jag ha råd? Och efter det, och innan också. Så har jag räknat och räknat. På skatter. På föräkringar. På bensin och service. Och så klart på avbetalningen. Det ska gå. Det kommer nog att gå fint. Men jag är så nervös över att inte få ihop det.

Så det blev en annorlunda shoppinghelg. Inte varje gång man kommer hem med en bil. Och det är väl tur det. Nu är familjen utökad. Nu har vi en ny kompis.






4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror nog att ni kommer att komma bra överens. :)

Anonym sa...

Grattis till den nya kompisen!
Klart att ni kommer att komma överens!
Känn friheten när ni åker på äventyr tillsammans.
Tänk dig såna trevliga ord som: storhandling, transport, utflykter, frihet, äventyr, oberoende o.s.v. o.s.v.
Du behöver ju inte "göra slut med SL" för det?! Ibland i rusningstid så är nog SL nog så bra att resa med.

Anonym sa...

asså LÄCKERT!! Slut på ursäkter till kaffe och kaka hos mig :)

Glenn sa...

Anna >> Det tror jag också. Riktiga bästisar.

Tessalisa >> Helt slut går nog inte att göra med SL. Men det får bli ett annat slags förhållande.
Tänk bara friheten att kunna åka norrut när det passar en själv.

USM >> Du fixar kaffet jag fixar kakan. Säg en tid som passar.