tisdag, augusti 26, 2008

En tatuerad mamma

Den här veckan har jag en inskolning. Min första riktiga. Den jag hade tidigare varade bara i 20 minuter. Så det fanns inte så mycket att göra.

Idag var vi iväg till skogen. Den nya pojken och hans mamma följde med. Han började mjukna upp en aning där ute bland barren och stenarna. Och så stannade de kvar och åt lunch med oss. Han ska sitta vid mitt bord. Så båda han och hans mamma tog plats där.

Efter en stund frågade en flicka varför hans mamma hade en tatuering vid hjärtat. En förklaring av mamman följde. Där hon berättade att hon totalt hade fem tatueringar. Barnen ville givetvis se.

Hon tog av koftan och visade två andra som satt på axlarna. Och sonen berättade att hon hade en bak på ryggen. Vid svanken. Sedan blev det tyst. Och jag kunde se hur barnen funderade. Och räknade. Tills en flicka säger. "Men det var bara fyra".

Jag blundade och hoppades att den femte skulle förbli dold och att den antagligen satt på något mindre lämpligt ställe. Men jag hade visst fel. Inte med att den satt på ett mindre lämpligt ställe. Men att den skulle förbli dold.
Mamman ställer sig upp. Lyfter på tröjan och drar ner byxkanten en bit. Och visar en tatuering som börjar komma läskigt nära ljumsken.

En flicka säger "Man ser dina trosor". Och så blir det en nervöst skratt av mamman och sedan tyst igen. Det äts. Det dricks. Och det dukas av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.imdb.com/name/nm2747075/

Känner du igen namnet?

Glenn sa...

Mr T >> Jovisst. Att han var med där hade jag inte en aning om. Får kolla på filmen igen :)