måndag, juli 14, 2008

Fyra delar blev fem

Semestern var från början upp delad i fyra olika delar. Först bara vara hemma och ta det lugnt. Andas ut. Andas in. För att sedan åka upp till norrland. Till tillflyktsorten där uppe. Den tredje delan bestod av ett hotelbesök i Sundsvall. Och med en härlig Winnerbäckkonstet.

Det fjärdedelen består av utlandet. Efter Sundsvall åker vi direkt ner till Tyskland. Och den lilla byhålan Peine. För att hälsa på lite släkt. Och för att fira en 75-års dag. Det blir en lång bilresa. Och en lång tid att vara borta från hemmet och de två små katterna. Men trevligt att komma ner dit igen.

Från början var det alltså tänkt så. Men saker blir inte alltid som man tänkt sig. Och ibland ändras det till det bättre. Jag har bara varit hemma några dagar. Och vi ska som tänkt upp till norrland. Och ner till Sundsvall. Och så vidare ner till Tyskland.

Men i morgon. Då kom det in en ny sak. Då blir det en liten kort resa till Lettland. Med båten över till Riga. Bara sådär. Jag har en snäll och generös mor och far.
Så det blir lite havsvind. Lite frukost och middagsbufféer. Och ett land till som kan läggas till på besökslistan. Jag tror jag är uppe i 24 olika länder nu.

Så imorgon eftermiddag bär det av. Över havet. Till ett land jag i vanliga fall kanske inte skulle besöka. Men det är säkert fint när man väl är där. Om inte annat är det trevligt sällskap. Och bufféer. Och så får man komma iväg lite. Och vara lite impulsiv, även som kontrollmänniska. Fyra planerade delar blev fem. Och det är okej det också.

Inga kommentarer: