tisdag, juni 03, 2008

Dags för övernattning

I morgon klockan 07.00 ringer klockan. En och en halv timme senare öppnar jag dörrarna på förskolan. Då startar mitt arbetspass. 26 timmar senare. Då öppnar jag dem igen, från insidan. Och kan gå hem.

Efter sommaren slutar de äldsta barnen på förskolan. Men innan dess är det dags för den traditionsenliga övernattningen. Barnen är pirriga och förväntansfulla. D och jag är trött. redan nu. Vi vet att det kommer att bli svårt att få en blund.

Men vi gör det ändå. inte bara för att vi får en del komp.timmar. Utan för att vi vet hur mycke barnen tycker om att göra det här.
Det blir lite skattjakt. Lite film och popcorn. Kanske lite glass med maränger. Och så lite fnissande. Eller en hel massa fnissande faktiskt.

På torsdasmorgonen äter vi en lugn mysig frukost tillsammans allihopa. Och så är det dags att börja dagen. Samtidigt som övriga kollegor börjar sin dag. Så avslutar vi andra våran. Vi har gjort vårt. Vi får gå hem. Och ladda inför EM. I alla fall de som vill.

Undertiden finns det en karamell till att suga på. En underbar man. En förebild för alla. Jag tycker det var fantastiskt gjort. En stor gest från en respekterad man. Michael Johnson.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du har en mejladress så kan jag förklara lite närmre om RUS.

Glenn sa...

Anna >> glenns_bk@hotmail.com