fredag, maj 30, 2008

Sorgligt men gott ändå

I morse var luften kvar i däcket. Så jag for fram genom skogarna hela vägen till arbetet. Och så körde jag mitt arbetspass. Hela vägen ut. Det blev äntligen dags att cykla hem igen. Ta helg. Koppla av lite. Men då var det plötsligt något som saknades igen. Luften.

Cykeljäveln hade punka igen. Kan man ha sådan otur? Punktering två dagar i rad? Det här är inte roligt längre. Något ont måste jag ha gjort. Det börjar bli löjligt. Det börjar kännas personligt.
I stället får jag trösta mig själv med att göra en paj. En massiv blåbär/björnbärspaj. Med självgjord vaniljsås. Den satt där det skulle. Eller kanske inte. Men riktigt god var den.




3 kommentarer:

Anonym sa...

du din lille feeder! I'm on to you och jag har skvallrat för Dolly! ;)

Anonym sa...

tredje gången gillt brukar man ju säga, så när/om du skriver om en tredje punktering så kan du utan överdrift också säga att det måste vara personligt ;-).

Pajen såg riktigt smarrig ut!
Paj är precis hur gott som helst!
När jag kommer hem så finns det en bit rabarberpaj i kylen (Kvar sedan gårdagens frosserier)

Glenn sa...

Tessalisa >> Cykeln åkte in på en avancerad lagning och ska enligt rykten fungera smärtfritt nu. Så jag borde kunna säga att jag besegrade punkteringen :)

Pajen var helt okej, men man blir ju så mätt av bara en liten liten bit.

Snart kommer det upp fler bilder på helgens bak.