onsdag, februari 27, 2008

Pojken i glaslampan

Krasch! Det flög glassplitter över hela rummet. De övriga i rummet fick ducka för att inte bli träffade av allt splitter som letade sig fram genom luften. Långsamt droppade lite av det varma teét ner över bordskanten. Det kom inget blod. Men chocken och skriken fyllde rummet på sitt sätt.

I personalrummet hade vi en glaslampa hängande över bordet. Den hade hängt där i två dagar. Idag ställde jag mig upp efter min rast. och drog huvudet rakt in i lampan. Hela lampan och glödlampan gick sönder bara genom smällen med huvudet. Och slitter låg över hela golvet och soffan inne rummet. Det blev lite ömt i huvudet. Men jag klarade mig rätt bra.

Vet inte vad man ska säga. Det är sånt som händer. Eller. Jag tyckte inte lampan var speciellt snygg ändå. Lite action behöver hända i det där personalrummet ibland. För att bryta alla de där negativa klagande rasterna.

Inga kommentarer: