söndag, juni 17, 2007

Veckans lista v. 24

Positivt just nu:

- Ordningen
Ordningen är återställd. Smutsen, dammet och partiklarna är ute ut lägenheten. Alla maskiner och material likaså. In med renhet och doft. Och ordning.
- Glenns weblogg
Shit. Veckans lista är tillbaka. Som ni har väntat. Som jag har väntat. Eller så är det inte nån som har väntat.
- Badrummet
Vad ska man säga. Det är klart. Det är fint. Det är nästan vackert.
- Djurgården fotboll
Derbyvinst. Vinst mot IFK. Och tillfällig serieledning. Full fart frammåt!
- Fab 5
Hur låter det här egentligen? Fab 5? Men kom igen, man får en massa bra tips. Och ett gott skratt ibland.

-Negativt just nu:
- Beslutet
Ja, att ta beslutet att sluta träna var tugnt. Men alla jag pratat med har accepterat det, förstått det och stöttat. Tack.
- Tristess
Allvarligt, det finns ingetning att göra på arbetet längre. Allt är klart. Nu väntar man verkligen bara på att barnen ska sluta och gå på semester, så man får städa upp efter dem ordentligt.
- Ekonomin
3 juni och jag hade 240:- kvar på kontot. Det är inte bra. Det är till och med riktigt jävla illa. Men det ser ut att lösa sig även den här gången.
- Skriva
Att skriva något speciellt är mycket svårare än att bara fantisera ihop något. Jag har skrivit första manuset till en barnbok nu. Hoppas jag kan hitta någon som är bra på att teckna bilderna till bara.
- Avundsjuka
Avundsjuka är jobbigt i alla fall. Men i en del fall lider man extra mycket. Att titta på Golden league tävlingarna i friidrott precis när man själv insett att man kanske aldrig mer kommer att träna hårt, det är nästan självplågeri, högt upp på skalan.

Inga kommentarer: