torsdag, juni 28, 2007

Rapportskribent och föreståndare

Och plötsligt satt jag där. Med två stora uppdrag på mina axlar. Kanske inte så betungande som jag först var rädd för. Men de är stora.

I våras tog vi hem titeln efter att ha gjort den bästa Grön Flagg rapporten. Inkasserade 10.000:- och kände oss fruktansvärt nöjda. Förra rapporten handlad om mijön. Det var det vi arbetade med då. Efter den rapporten gick vi mera in på livsstil och hälsa. Och det bestämdes att någon annan skulle ha hand om det.

Där satt Tant S och tog på sig uppdraget. Men hon skulle inte göra det ensam. Mittemot henne satt jag och tog emot hennes blick. Mödosamt sträckte jag upp min hand och tog på mig det delade ansvaret. Men det kändes inte alls specielt betungande. Idag hade vi vårat första möte. Och vi fick ihop rätt mycket material och tankar. Så det kan nog bli roligt det här.

Om vi vann förra året. Då kommer vi att utklassa i år. När Tant S och jag är färdiga med den här rapporten. Även om två vinster i rad, känns föga troligt.

Imorse kom chefen fram. Och kastade ansvar rakt i ansiktet på mig. V. 28 och 33 är hon på semester och då ville hon ha någon assisterande chef. V. 33 hade hon planerat att låta mig ta hand om stället.
Det kanske inte är så många beslut att fatta. Antagligen inga alls. Men något får jag säkert ta hand om. Kanske några ansökningar till 50% tjänsten som ligger ute just nu.

Jag han knappt ifrågasätta hennes beslut så svarade hon med lugn röst: "Jag hade inte frågat dig om jag inte trodde att du skulle fixa det".
Och så var det med det.

Men jag börjar inte bli nervös för det. Inte ännu. Jag tar det med ro. Undertiden har jag annat att fundera över. Annat att bli rädd för. Något jag inte kan skaka bort från tyngda axlar. Men jag får återkomma med det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag jobbar med de minsta barnen, de är 1-3 år. Ser fram emot nästa termin och massor med nya influenser från vår nya medarbetare. Viktigt att man inte bara kör på utan alltid försöker göra allt bättre tycker jag

Anonym sa...

Ey bossen =) Inte oroa sig, gäller bara att skaka tillräckligt hårt så tynger det inte axlarna längre. Sen finns det alltid någon som kan borsta bort bördorna oxå.

Glenn sa...

Anna >> Nya influenser eller vara bitter på nya medarbetare... det är väl ungefär samma? :-)

g-spot sa...

today, the kindergarden. tomorrow, the world! moahahahahaha...

*ehum* grattis, menar jag! =)