torsdag, september 21, 2006

Grön Flagg vinst

Jag är tillbaka snabbare än väntat. Leendet. Det är fortfarande borta. Men en sak kom jag på. Grön Flagg. Som många förskolor och skolor i Sverige strävar efter och arbetar med. Våran förskola har haft "Grön Flagg" i fem år nu. Och varje år ska en rapport skickas in.

Den ska innehålla mål som förskolan arbetat efter. Miljö. Hälsa. Skog. Kretslopp. Ja. Vad som helt antar jag. Vi skickade in våran rapport för ett antal veckor sedan. Och idag ringde en herre.
Han berättade att han hade blivit väldigt imponerad av våran rapport. Och utav alla de rapporter som skickats in. Hade han valt ut våran som den bästa.
Första priset är 10.000:- och det ska bli en liten cermoni med lokal press och dyligt.

Det kanske inte är en stor mängd pengar. Men det det kan ge väldigt bra publicitet för våran förskola. Och det känns bra att andra också är nöjda med vårat arbete. Vi har lyckats med det vi strävade efter.

Så är det. Faktiskt. Grattis oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

10.000:- är i mina ögon helt klart en stor summa pengar. Gratulerar till ett bra genomfört arbete och till priset!
Hurra, hurra, hurraaaaaaaa......

Sedan , som en liten bisats, funderar jag över kommentaren: "kanske inte är en stor mängd pengar".
Låter nästan ursäktande och jag undrar vad det är du ursäktar. Att ni vunnit eller att ni är glada över pengarna och uppmärksamheten.
För om så är fallet så tycker jag du skall sluta be om ursäkt. Tvärt om, sträck på ryggen och var stolt!!! Beundrande helghälsningar/Mari

Glenn sa...

Mari >> Ja, jag menade nog att 10.00:- inte är en enorm summa pengar när det gäller att göra något större på förskolan. En friggebod exempelvis som vi vill ha kostar mer. Men självklart, det går att göra en hel del för 10.00:-

Kanske låter det lite ursäktande. Du har nog rätt. Men, så känns det inte. Nästa inlägg däremot, kommer jag vara lite mera nöjd över.

Trevlig helg!