tisdag, juni 20, 2006

Maskinen är i rullning

Det blev inte många timmar sömn i natt. Tre för att vara exakt. Och det är ungefär 14 timmar för lite för mig.
Det var några idioter som störde mig. De bor i huset mittemot. De skrek och höll på från sina fönster. Skrek och bråkade med någon som stod under.
Jag försökte somna om. I två timmar tjafsade de. Sedan blev det tyst.
Kort efter det kom de igång igen. Jag återigen upp för att titta. Och då kommer killen som stod under gåendes med ett baseballträ.
De andra skriker på honom.
Jag går och lägger mig. Hör några dunk. Och sedan blir det tyst.
Antingen har han slagit dem hårt. Eller så kom han inte in och gav upp. Vilket som. Det blev tyst.

På arbetet idag hade jag lönesamtal. Det kom lite plötsligt. Sent. Men plötsligt för dagen. Ekonomin har inte varit den bästa i år. Så jag hade inte räknat med någon stor höjning. Kanske blev det inte heller det. Men i mina ögon känns det faktiskt helt okej. Ökningen låg kring 4%. 700:-.
Det tackade jag för.

Kom hem. Cyklandes genom regnet. Svetten mötte regndropparna. Undrar vem som vann? Tyskland - Ecuador. De sistnämnda spelade visserligen med några reserver. Men ändå. Tyskland imponerade. Den disciplinerade tyska lagmaskinen är i rullning. Nu ska den fortsätta rulla framåt. Hela vägen till pokalen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lönförhöjningar är bra, säkert borde du få mer. Jobbet är viktigt och det är mycket ansvar. Men nu är det snart semester.. Hoppas du får en härlig sommar!