fredag, juni 23, 2006

Dags att sätta fart

Midsommar. Varför firas den egentligen? Jag är så fruktansvärt dålig på dessa saker. Kanske någon kan berätta historien om midsommar. Och varför den firas just idag.
Jag ska inte fira någonting idag. Min dag kommer att bestå av städning. Handlande. Och en hel del plockande.

I morgon kommer Flickan från landet i norr. Och hennes mor. Med en hel del lådor i bilen. Ni förstår säkert vad det är som händer.
Och tills dess. Ska lägenheten. Jag slutar säga min lägenhet nu. Vara fin. Hopplockad. Det ska finnas utrymme för nya saker. Städad. Vilket den i och för sig oftast är. Pedantisk som jag är.

Pajen då? Jodå. Så klart det blev en succé. Kunde det sluta på något annat sätt? En kollega kom fram med papper och penna. Hon ville ha receptet. Och det läskigaste av allt. Var kanske att jag kunde hela receptet utantill.
Jag har en hel paj kvar här hemma. Så om någon känner sig sugen. Stig på.

Kanske ska jag börja ta tag i dagen. Fick till en 12 timmars sömn i natt. Det var skönt. Viktigt. Om fem timmar börjar fotbollen. Då ska allt vara klart. Handlande. Tränande. Putsande. Städande.
Lika bra att sätta igång.

Ett grattis till Tant S. Och ett grattis till min chef. Som gifter sig idag. En stor dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh! Grattis! härligt att hon är på väg nu! Förstår att du läääängtar!
Skönt att höra att pajen blev poppis!
Hoppas att midsommarafton blev en trevlig dag!