lördag, juni 24, 2006

Deutschlandlied

I kväll är det alltså dags. Tyskland - Sverige. Åttondelsfinal i VM. Det är inte illa. Inför VM var jag inte säker på att något av lagen skulle ta sig vidare från gruppspelet.
Sverige. Ja. De hade en rätt så tuff grupp.
Tyskland. De hade inte visat de minsta form innan. Men de brukar alltid höja sig när det gäller.

Det kommer nog bli jämnt i kväll. Men jag tror på Tyskland. Kanske tippar jag en del med hjärtat. Jag vet inte. Men. Jämnt blir det. Det är klart.

Zlatan ska visst spela från start. Det är bra. För Tyskland. Då blir det en anfallare mindre att oroa sig för. Klose mot Henke.

Det är fem timmar kvar till avspark. Städningen är färdig. Allt är klart. Det är bara lite mat som ska förberedas. Kyckling. Wokgrönsaker. Vattenkastanjer. Chili. Kokosmjölk. Och ris till. Det blir nog kvällens supé.

Undertiden. Finns risken. Att det blir några uppladdningsmatcher på Fifa 2006. FC Köln står numera under min ledning.

Avslutningsvis. Några rader inför i kväll. Deutschlandlied. Nationalsången. Var goda res er upp.

Einigkeit und Recht und Freiheit,
Für das deutsche Vaterland!
Danach lasst uns alle streben,
Brüederlich mit Herz und Hand!
Einigkeit und Recht und Freiheit,
Sind des Glückes Unterpfand.
Blüh im Glanze dieses Glückes,
Blühe, deutsches Vaterland!

Inga kommentarer: