söndag, maj 21, 2006

Veckans lista v.20

Positivt just nu:

- Glenns BK
Serieledare i div 5. De kör över allt just nu.
- Inför...
Att se fram emot saker. Inför. Fotbolls VM. Friidrotts EM. Semester. Flytt.
- Miracle
Riktigt bra film faktiskt. Inspirerande. Som någon skulle ha sagt.
- Carola
Hon var nog trots allt bäst igår. Att Lordi vann. Det är bara skrattretande och ett hån. Mot hela schlagervärlden.
- Tre kronor
Imponerande seger över Kanada igår. Och inte helt omöjligt. Att det blir ett till guld till samlingen i kväll.
Negativt just nu:

- 290:-/månaden
Till fack och A-kassa. Det känns som det mest meningslösa i hela livet.
- Reklam
Reklam är jobbigt i vanliga fall. Men reklamen som är mitt i hockeymatcherna. Den är bara löjlig och irriterande.
- San José Sharks
Fyra raka förluster. Utslagna. Hm. Vad hände?
- Knäjäveln
Frustrationen börjar bli enorm nu. Kanske dags för en lättare röntgen?
- Min mp3-spelare
Den laddar ur snabbare än jag hinner säga Remsjäveln.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klaga inte på Lordi, Carola må ga varit bäst på framförandet men hennes personlighet gjorde nog att hon inte kom ända fram. Vilket jag tycker var oerhört skönt...

Glenn sa...

MR T >> Jo. Tyvärr. Jag måste klaga på Lordi. Jag har försökt komma på hur de kunde vinna. Och jag kommer på två anledningar. De var så pass udda man kan bli. Och. Att det någonstans finns en klubb. En "anti-schlager"-klubb. Som gjorde allt för att inte en schlagerlåt skulle vinna.

Anonym sa...

Nu blir jag förvånad! Att du skulle reta dig så på Lordi och "hylla" Carola. Det hade jag inte trott. Själv tyckte jag det var UNDERBART att humorn äntligen fick lite plats i schlagertävlingen. Fast roligast ändå var trots allt Tysklands bidrag. En något ålderstigen kvinna från Australien iförd en rosa klänning med svandun i armhålan som sjunger country tillsammans med ett gäng tyska "real cówboys"....whow vilken scenshow. Och det som gjorde det så roligt...att de tyckte ta sig själva på fullaste allvar!!!

Glenn sa...

Nej. Jag kan chocka ibland. Den största chocken var nog att jag såg på eländet överhuvudtaget.