lördag, maj 20, 2006

När tiden vill i fatt

På morgondagens lista. Hade jag planerat att ha med Tid. Men jag kunde inte komma fram till på vilken del av listan det skulle stå. Negativt? Positivt? Jag antar att det skulle kunna bli en blandning.

Jag vill att tiden ska gå. Den ska rulla på framåt. Då får jag åka till Flickan från landet i norr. Då kan hon komma hit. Länge. Mitt knä kanske läker. Fotbolls VM. Friidrotts EM. Och vårstressen på jobbet tar slut. Semestertiden infinner sig.

Samtidigt. Knät kanske inte läker. De äldsta barnen försvinner och börjar nya äventyr. På skolan. Jag får en ny kollega. Kylan närmar sig. Så tiden behöver inte gå så fort. Då får jag njuta av det som är. Lite längre.

Så. Kanske ska inte tiden gå snabbare. Kanske ska man inte behöva skynda på. Det som egentligen inte behöver skyndas på. Det är bra att få längta efter saker. Det är en skön känsla att ha fina saker framför sig. Jag har en hel del saker jag längtar efter. Och jag har en del saker. Som jag trivs rätt bra med. Just nu.
Veckorna och dagarna får fortsätta gå som de gör. Timmarna. Minuterna. Sekunderna. Och jag. Försöker följa med.

1 kommentar:

Anonym sa...

För mig är tiden mest stressande just nu. Massor att hinna med. Jag har jobb i tankarna mest hela tiden. Fast sommaren vem längtar inte efter den? Hösten innebär en ny kollega för mig med. Ha en trevlig helg!!