torsdag, maj 25, 2006

En dag i norr

Ja. Nu sitter jag här. Hemma hos Flickan från landet i norr. Den underbara. Klockan är inte speciellt mycket. Och jag känner hur suget för kaffe ökar för varje tangent jag trycker. Undrar om det går att göra något åt det suget? Jag måste komma upp det.

Flickan från landet i norr. Hon lämnade mig i morse. Men bara för ett tag. Hon var tvungen att arbeta. Så min plan blev att utnyttja dagen till fullo. Sova. Sova och, rulla över till soffan.
Men. Mina planer brukar sällan bli som de var tänkta. Inte heller den här gången. Jag sov inget mer. Jag gick upp. Tog på mig träningskläderna. De svarta gymnastikskorna. Och stack ut på ett löppass. I regnet. Längs vattnet.
Det kändes sådär. Mitt knä. Vill inte bli helt okej. Lite ömhet kändes idag. Vid belastningstillfället i stegen.

Och nu sitter jag här. Och tänker på bilresan upp i går. Hur mycket saker man hinner tänka på under sju timmar bakom ratten. Ha! Exempelvis. Alla ortsnamn. Vem kommer på dem egentligen? Det finns många sjuka namn där ute i Sverige.

Eller. Alla skyltar. Som "varning för älgar" skylten. Vem har målat älgen? Han/hon måste vara känd. Många tankar hinner det bli.

Nu. Är mina tankar på mat. Det kurrar ordentligt i magen. Och suget efter kaffet. Ja. Det måste stillas. Efter det. Får jag se vad jag kan hitta på. Film? Dangerous Minds. den är bra. Det är en sån film som på något sätt. Kommer innanför skinnet på mig. Den tar.
Det ligger en H&M katalog på bordet framför mig. Det måste genomsökas.
Men först av allt. Kaffe. Mat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Låter som att du är ganska nöjd med livet just nu!!!
Om en liten stund bär det av norrut för oss också!
Haré bra och var rädd om dig!
Kram

Anonym sa...

Angående ortsnamn; på gränsen mellan Norge och Värmland finns en liten ort som heter Bastuknapp.
Vem har döpt den och utifrån vadå??!!!.
Ortsnamn brukar ju ha gamla anor men Bastuknapp kan ju knappas vara äldre än elen. För innan elen fanns väl ingen knapp att trycka på. Eller missar jag något här?Förvirrade hälsningar/Mari

Glenn sa...

Mari>> Ha ha. Det var inget dåligt namn.
Kanske kan herr Lindström. Han med orden och dialekterna. Han kanske kan släppa en bok om Sveriges ortsnamn =)