torsdag, maj 18, 2006

Det regnar här i Stockholm idag

Självklart ska det regna i dag. Och det har regnat hela natten. Den där skogsvägen. Som låg så fint i skolskenet igår. Kommer att vara dyrblöt idag. Och eftersom jag är så fruktansvärt häftig. Så har jag ingen stänkskärm på min silvercykel.
Jag kommer att bli blöt. Och smutsig. Kanske hittar jag några överdragsbyxor någonstans innan jag rullar i väg ner för berget?

Jag har inte sovit bra i natt. Har lite. Eller. En jävla massa att fundera på. Jag planerar i alla tillstånd. När jag arbetar planerar jag. När jag tittar på TV planerar jag. När jag cyklar på silvercykeln planerar jag. När jag ska sova planerar jag. Och jag börjar misstänka. Att jag planerar även när jag sover. Det kanske är därför jag så sällan drömmer. Och om jag drömmer. Så är det inte den roliga sorten.

I natt har jag vaknat till och från. Som vanligt. Jag hade svårt att somna. Det blev lite tomt i går kväll. Efter Arsenals förlust. Den sved. Det var så nära. Och jag tycker de var värda vinsten. Självklart. Grattis Kung Henrik. Men ändå. Arsenal hade mycket väl kunnat få ta hem den där pokalen. Och de borde ha gjort det. Faktiskt.

Kanske ska jag börja gräva efter några överdragsbyxor nu. Kanske ska jag bara skita i det och inse att jag kommer att bli blöt i vilket fall som helst. Med överdragsbyxorna. Försenar jag bara processen. Så det är vilket som.
Silvercykeln. Den rullar snart ner för berget.
God morgon.

Inga kommentarer: