tisdag, juli 21, 2015

De där små orden

Varannan kväll sitter jag i stolen bredvid Prinsens säng när han ska somna. Han tycker om det. Vill ha någon nära. I kväll sa Flickan från landet i norr god natt. Gick ner. Kvar i mörkret står jag bredvid hans höga säng. Han dricker välling.

Några minuter senare sitter jag i den där stolen. Med tårar i ögonen. Med leendet på läpparna. Funderar på om det är så här ren jävla lycka känns.

Innan jag satte mig i stolen smekte jag hand kind. Sa -"Jag älskar dig." lite tyst. Och satte mig ner.
Efter ytterligare några klunkar välling hör jag hur han stannar upp. Tar bort flaskan från munnen och så säger han det. Det som gör mig så otroligt varm i hela kroppen.

-"Jag älskar dig". Säger han innan vällingflaskan åter flyttas till hans mun.

De där små små orden. De kan göra så otroligt mycket.


2 kommentarer:

Lundgrenskan sa...

Ja det är helt fantastiskt! Tänk att man är detta barns ALLT, obeskrivligt! Konstigt det måste kännas sen när man inte längre är det, när man inte längre får pussas o kramas när man vill! Bakifrån ser din lilla kille ut som minimatthias!

Glenn sa...

Ludgrenskan >> När de inte vill så får man tvångspussa på dem. Ha! Vara en sån där pinsam förälder.