onsdag, mars 23, 2011

Lotusdiagrammet

Jag börjar få in rutinen på arbetet nu. Inte på det där vanliga avdelningsarbetet. Det sitter i ryggmärgen sedan några år. Utan det där föreståndararbetet. Lönerna. Medlemsblad. Semesterlappar. Felanmälningar. Resursansökningar och verksamhetsberättelser. Allt som ska skrivas och sättas ihop. Och delas ut till höger och vänster.

Det är bara det där med schemaläggningen jag inte riktigt får ordning på. Det är svårt. Att ussla och få ihop vikarier utan att egentligen ha några att använda. Hur går det till? Än så länge har jag lyckats efter att ha dragit i ungefr en sådär 347 trådar. Men snart kommer påsklovet. Och med påsklovet kommer skärtorsdagen då många vill vara lediga. Och med det kommer. Ja, jag sitta i skiten.

Men jag jobbar på. Gick en på en förbannat bra föreläsning i Uppsala igår kväll. En föreläsning om nya löroplanen och hur man kan använda Lotusdiagrammet för att förenkla för personalen och förtydliga för föräldrarna. Riktigt bra. Riktigt användbart. Så jävla bra att jag redan började använda det idag.

Men samtidigt som det börjar sätta sig så kan jag inte undgå att längta och hoppas. Att det snart. En vacker dag. Ska dyka upp en ny föreståndare. En som kan leda och lyssna. En som kan handleda och komma med idéer. Eller. Egentligen vilken jävla föreståndare som helst. För så känns det i bland. Några tips?

Inga kommentarer: