fredag, mars 26, 2010

Vila till borrande ljud

Bredvid min arbetsplats har det varit skollokaler de senaste åren. Men nu när hela världen ska privatiseras. Vilket är en bra sak. Så ska det byggas lägenheter där och säljas ut dyrt till familjer som behöver någonstans att hålla till.

För ett par veckor sedan började de med att renovera lokalerna. Det har varit lugnt och skönt och ljudet genom väggen har inte stört ett dugg. Tills idag.
Idag måste de ha börjat med badrummen. För det var inte den lilla borren de satte igång. Det var samma storlek som grannen ovanför (som för övrigt fortfarande lever...), där man sitter och hoppar i soffan när han kör igång.

Den borren startade i morse. Och har hållit igång. Det blev tyst medan vi satt och åt lunch. Och förhoppningarna om en lugn eftermiddag steg. Men raserades strax efter barnen hade skrapat sina talrickar och var på väg att lägga sig på sina madrasser för att vila en stund.

Så där låg de. 11 små barn som har kroppar och huvuden som behöver vila. Och på andra sidan väggen en stor jävla borr som borrar betong. Eller något i den stilen. Kom igen. Hur stora odds är det att man får vila då?
Hur Chicha H lyckades få åtta av dem att somna på en liten stund vet jag inte. Men cred ska hon ha för det. Ni ser. Inte ens en borrjävel kan stoppa oss och vår grymma verksamhet. Ha!

Nu är det helg. Klockan har ännu inte slagit 14.00 och jag är redan hemma. Om än bara för ett kort pit-stop. Jag ska strax sätta mig i bilen och brumma iväg bort till gymet. Hoppa i skorna och skutta vidare upp på löpbandet. Idag är det fredag. Och dte betyder tempopass. Milen ska avverkas i högt tempo. Helst ner mog 4.08/km. Då blir jag nöjd. Och att jag fick tillbaka 3.500:- på skatten. Det gjorde inte saken sämre.

Inga kommentarer: