måndag, oktober 26, 2009

55 minuter för sent

Under hela fredagen kunde jag gå runt där och känna mig lite smånöjd. Känna mig 550:- rikare än jag borde vara. Men som så mycket andra saker så varar det inte allt för länge.

Flickan från landet i norr och jag kom hem sent på fredagskvällen. Efter hårdträning och middag på vägen hem. Alla platser längs gatan var upptagna. Så klart. Så vi resonerade som så. Igår var de här och lappade. Inte gör de väl det två dagar i sträck? Har aldrig hänt tidigare. Vad vi vet.

Så i godan ro ställer vi oss där. På fel sida om den där stolpen. Igen. Och så blir det lördag. Och det är dags för Flickan från landet i norr att bege sig till arbetet. Till museét med den stora träbåten. Och det är dags för mig att bege mig till gymmet. För att mala på ett par km ute i den underbara höstskogen (hör bara hur förbannat positiv jag låter!). Och sen sätta mig på cykeln inne i värmen och trampa på några mil.

Men innan jag kommer till gymmet så måste jag åka bil en kort sväng. Bara någon minut eller så. Och vad sitter på bilen den morgonen? Visst. En böteslapphelvete. Säkert var det samma tant som dagen innan. Hon ville få sin revanch. Hon klarade inte av att jag vann den morgonen. Hon skulle bara ge mig en sån där vidrig vindrutelapp.

Och jag antar att det var hon. Som den gången drog ner rutan. Sträckte ut armen och slängde upp långfingret. "Ha! Där fick du! Trägen vinner. Sucker!" Eller något i den stilen.

1 kommentar:

Anonym sa...

En vän till mig har en teori om att vissa saker ska man aldrig säga högt. För så fort man gör det så är det kört. Som att det går bra på jobbet, barnen sover hela natten, har inte blivit sjuk. Så fort det är sagt då vänder det och det man har varit så nöjd över är försvunnet.Borta.
Det kan vara nått i den stilen, att du helt enkelt blev för nöjd. Det kan oxå ha varit ren otur eller så en laapplisas hämd. Vem vet. Hur som. Jävligt tråkigt med böter!
A