måndag, juli 21, 2008

En dag i köket

Semestern rullar på. Och det finns inte allt för mycket att göra. Vi har inga busskort och vi har inte direkt råd att hitta på och göra någonting. Flickan från landet i norr är på arbetet då hon ska. Och de flesta av mina vänner har redan haft sin semester. Vi väntar båda två att få sätta oss i bilen och åka ut till Arlanda. Sätta oss på planet och åka upp till norr.


Men först är det måndag morgon. Och det finns inte så mycket till plan. Lite handlande och lite bakande kanske. En av Flickan från landet i norr's vänner ska komma förbi på middag. Så då måste det finnas efterrätt. Lite snabbt slänga ihop några glas med pannacotta.




Och till kaffet behövs det något att tugga på. Lite Rocky Road med marshmellows, jordnötter, pistagenötter och choklad.




Och för att överarbeta det hela så var jag tvungen att göra lite
kladdkakemuffins också. Av bara farten.







Men så fanns det lite annat roligt i skafferiet som man kunde leka lite med. Och lite småkakor fungerar alltid. Så det fick bli lite mera bakande. Lite hallongrottor. Och lite chokladkakor med små chokladbitar i. Och så lite apelsinkakor.




Så plötsligt stod det en hel korg full med olika sorter.
Och kylskåpet var fullt. Frysen rinner över. Och frågan återstår.
Vem fan ska äta upp alltihopa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pust! Jag blir matt bara jag ser hur mycket du har bakat! Det är bara min lillasyrra som möjligtvis kan bräcka dig...
Hon serverar alla sina studiekamrater kakor både titt som tätt.
Njut av semestern! Gör lokala gratisuflykter med picknickkorg och bjud med några kompisar (du kan ju stå för kakorna).

Anonym sa...

JAG SKA ÄTA UPP DET!!!

:-D