tisdag, september 11, 2007

Veckans lista v. 36

Positivt:
- Steve Bloom
Han har en fotoutställning på Raoul Wallenbergs torg. Helt fantastiska bilder på djur. Jag blev såld direkt. Gå och se den. Nu. Nyss. Och läs några av hans kloka ord angående världens miljöförstöringar.
- Stockholm
Huvudstaden bjuder på mycket härligheter. Att bara glida runt utan att gå i affärer. Fotoutställning. Cosmonova. Vattenmuséeum och naturhistoriska muséet. Och dä mellan en del andra intressanta saker att se längs gatorna.
-Susanna Kallur
Hon bröt ihop och kom igen. SPöade skiten ur Perry. Som inte ens grattulerade efter. Ha!
-Idol
Nu har idol börjat igen. Jag brukar inte se det speciellt länge. Men de första avsnitten är ändå roliga.
-Mopedkörkort
Klokt av regeringen. Hoppas det går igenom.

Negativt:
- Sjukdom
Två veckor har gått nu och jag blir inte riktigt av med skiten. Ögonen svider. Nu får det vara nog.
- Bilberoendet
Ibland är längtan riktigt stor. Resor, biobesök och storhandlande. Ikea. Men SL är bra de också. På sitt sätt.
- Möten
Fyra möten på två veckor. Det blir sena kvällar. Det tar på krafterna. Det ska inte vara lätt att vara förskollärare. Om det ändå vore så enkelt som de flesta verkar tro det är.
- Huslängtan
Ännu ett hus hittades på hemnet. Ett helt fantastiskt hus till ett fantastiskt pris. På Teg i Umeå. Vill ha! Det borde finnas någon slags spärr på den där farliga sidan.
-Borrjäveln
I två månaders tid har någon idiot i huset renoverat. Det räcker nu. Kl. 20.30 på en söndag kväll vill man inte höre en borr eka i lägenheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! Åh, jag vet vilken du menar- den är underbar! Fin sida du har- ska genast titta vad du har skrivit:)

Anonym sa...

Men shit, först nu läste jag underrubriken på din sida. "Alla drömmer vi om lyckan som om livet blivit fel". Jag vet inte HUR många gånger jag hänvisat till denna rad som jag bara ÄLSKAR! Den är så träffande. Så sann. Men jag har aldrig hört någon annan lägga märket till den. Förrän nu! Kul!:)