onsdag, augusti 08, 2007

Ett manus kommer flygande

"När Glenn ska sova på kvällen ligger han i sängen och tänker på sina fröknar. Häx - Mona med kvasten. Clown - Ullis med de stora fötterna. Och så på Stefan. Pojken som också var fröken. Glenn tycker det ska bli roligt att gå till dagis i morgon. Och tänka sig, att det kunde finnas både flickfröknar och pojkfröknar."

Så låter de sista raderna i ett försök till en barnbok. Jag har nu skrivit klart en och funderar på att ta ett steg till. Ett steg ut i världen utan att veta om jag kommer att kunna stå upp efter det. Jag har tagit fram lite adresser till olika bokförlag. Kuvert och manus ligger framför mig. Jag tänkte chansa. Skicka i väg min idé. Mina ord och meningar.

Det kommer att vara riktigt läskigt. Nu har jag inte speciellt stora förhoppningar. Men samtidigt. Jag vill så gära. Jag vill kunna skriva barnböcker så att de uppskattas av barn där ute. Och vuxna också för den delen. Om viktiga saker, på ett roligt sätt.

Det skulle ta ett par månader innan man fick svar från förlagen. Jag kanske hinner glömma bort att jag skicka de in något. Ha! Som om det skulle vara möjligt.

Men i alla fall. Jag ska våga. Jag ska chansa. Utan chansningar kommer man ingen vart. Så sägs det. Och då är det bäst att följa det. Om några månader vet jag. Och då vet ni.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så stolt och glad över att du tar mod till dig och skickar iväg boken. Heja! Jag tror på dig baby! Puss!

Anonym sa...

Coolt =)

g-spot sa...

Jag är oxå stolt över dig, hjärtat! You go!!! Jag håller tummarna! Och kom ihåg; hälften vågat, hälften vunnet!! =)

Glenn sa...

Alla ni >> Tack Tack få hjärtligt. Nu är manusen i kuvert. Adresserna skrivna och frimärket på. Gäller bara att dumpa dem i brevlådan. Sju förlag... sju...bommar?