onsdag, juni 06, 2007

En ny dator i knät

Nu sitter jag här i soffan. Måttligt nyvaken då byggkillarna i morse stormade in och började borra i betongen. Och bygger väldigt goda relationer med våra grannar som försöker njuta av den nationaldagsledigheten. Kanske är det sista dagen de är här. Kanske kan det vara en sådan tur att vårat badrum står klart inom några timmar.

Jag har en ny dator i knät. En helt ny. De förra blev stulen för bara några dagar sedan. Mer om det kan ni läsa hos Flickan från landet i norr. Hon säger det bra. Jag säger helvete. Och undrar hur svårt det kan vara att hålla tassarna ifrån andras saker.
Flickan från landet i norr berättade att det var första gången hon blivit rånad. Jag var tvungen att höja på ögonbrynet. Vi har haft tre bilar. Alla tre har haft inbrott. Jag antar att det är en viss skillnad på Väsby och Umeå. När flyttar vi?

Men jag ska inte fortsätta vara bitter. Jag ska snart rulla in i löparskorna och rulla ut. Ut i det fina vädret. Först vill jag bara avvakta byggandet. Se hur badrummet tar form. Och se vilka morgonpigga nationaldagsfirande grannar vi har. Ha! Vi kommer att vara populärast i hela kvarteret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kanske får vara glad att man inte blivit "rånad" på riktigt utan att de stjäl när man inte är närvarande.