tisdag, april 10, 2007

Det är visst nån som är tillbaka

Ja. Jag kanske har haft den där rubriken tidigare. Men har man varit borta ett litet tag och dyker upp igen. Då finns det egentigen inga ord som passar bättre.

Förra veckan bestod endast av två arbetsdagar. Sedan bar det av upp till norrland. I den franska kombin. Där spenderades ett par kalla men sköna dagar. Innan det bar av hem igen. Tillbaka hem till verkligheten. Till arbetet som inte längre är speciellt roligt.
Och det är där jag befinner mig för tillfället. I verkligheten.

Sitter framför TV:n med datorn i knät. Känner värmen från datorns fläktar på låren. De värms upp lite efter nedkylningen under det hårda intervallpasset för en stund sedan. Det är efter hårda pass jag kan förstå det där med påsken och Jesus. Jag dör efter passen. Helt död. Men återuppstår några timmar senare.

Måste meddela att Veckans lista förra veckan och den här veckan kommer att utgå. Det får bli så. Anledningen är en flytt. Hela den stationära datorn. Min förra. Ska flyttas över till den jag har i knät. Det är foton. Dokument. Filmer och närmare 3000 helt lagligt inlagda låtar.
Det tar sin tid. Och det blir på listans bekostnad.

Men jag är tillbaka i alla fall. Det är jag. Efter verklighetsflykten upp till norrland. Efter några dagar med energiladdande. Med en laddare som egentligen inte fungerade alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Verklighetsflykt är skönt ibland även om laddaren är trasig.
Gillar din "liknelse" mellan påskbudskapet och träningen ;-)