måndag, november 27, 2006

Veckans lista v. 47

Positivt just nu:

- Foten
Det är inte helt läkt. Men det går bättre och bättre. Ett 12 km pass gick bra i veckan.
- George
Våran George. Ett besök där och man är fast. Som en egen liten frizon. George - du är kung!
- US M
Senaste åren har man inte haft möjlighet att träffa honom. Men i veckan gick det. Och det är alltid lika trevligt.
- Köket
Små saker kan göra stora föändringar. Vårat kök ser nytt ut. Nästan i alla fall. Riktigt öppet och snyggt har det blivit nu.
- Ronaldinho
Målet han gjorde i helgen. Helvete vad snyggt!
Negativt just nu:

- Thorpe
Det är synd att han bestämde sig för att lägga av med simningen. Men samtidigt förstår jag honom. Undrar om han kan tänka sig byta liv med mig?
- VEP nedläggning
Inte direkt otippat. Men det är synd ändå. Många fina och roliga minnen från festivalerna. Och några minnen som inte riktigt är minnen men..ja. Ni förstår.
- Kaka
Var på Thaifest i helgen. Som efterrätt hade de två kakor. En med grädde på. Och en med rostad lök. Rostad lök!? Allvarligt. Vem fan har rostad lök på en kaka?
- HT- uppehåll
Hattrick uppehållet gör att svåra beslut behöver tas.
- Tidiga mornar
Nedräkning till ledighet.............

4 kommentarer:

Anonym sa...

Morning vännen!
Skickar över en liten sen grattis kram. Försökte messa dig igår men min telefon ville ej....
Haré bra och var rädd om dig!

Kramis

Anonym sa...

Förlåtelse?!
Jag håller som bäst på och läser in mig på en doktorsavhandling med namnet
”Kränkningar och förlåtelse
En etisk stidie med hänsyn
till föreställningar om
offer, förövare skuld och ansvar "

Som alltid när jag läser den här typen av texter dyker det upp massor av frågeställningar i mitt huvud och jag fylls av diskussions och undersökningslust och det är där du kommer in i bilden. För denna gång har jag beslutat mig för att göra en egen liten undersökning av fenomenet/begreppet och jag vänder mig då till olika kloka människor jag har kontakt med
Har du lust och tid att hjälpa mig och besvara några frågor. OBS svaren behöver inte vara långa uppsatser, tvärt om, skriv gärna kort och utan alltför mycket analyserande det är din magkänsla jag är ute efter.

1. Vad är förlåtelse för dig?

2. Kan alla handlingar förlåtas.

3. Om inte, ge exempel på oförlåtliga handlingar

4. Är det alltid bra för den som blivit utsatt att förlåta?

5. Om ja, varför?

6. Om nej, varför

7. Bör man skilja mellan handling och person, alltså kan man förlåta en människan bortom handlingen?

8. Om ja, varför då

9. Om nej, varför inte

10. Är bitterhet alltid av ondo?
Tusen tack på förhand/Mari

Glenn sa...

Mys >> Jag tackar och bockar. Det var snällt. (Får jag Mustangen av er?) =)

Anonym sa...

Hmmm men tänkte ju ge dig den i julklapp ju...... Kanske måste omvärdera!