torsdag, juni 01, 2006

Vinna eller förlora

Då har vi bytt månad. Gått över till juni. Det är mulet och en del gråa moln på himlen. Är inte juni en av sommarmånaderna? Jag antar att det gäller att ha tålamod. Någon dag. Kanske solen skiner för fullt. Eller. I alla fall lite. Då är jag där.

Ortoped besök idag. Hon skulle tydligen vara bra. Var det sagt. Nyexaminerad var hon. 2004 stod det på hennes diplom. Men jag kom dit. Och kände att jag inte hade något att förlora.
När jag åkte därifrån hade jag förlorat. 400:-. Men hade jag vunnit något? Det vet jag inte. Jag är lite förvirrad när det gäller övningar och analyser.

Det pratas fortfarande om slemsäcken på knät. Jag fick massage. På knät. Och låret. Och fick höra en massa analyser. Och tankar. Ännu kan jag inte riktigt placera allt. Jag vet inte vad hon kom fram till. Och vad jag berättade.

Övningar ska i alla fall göras. Och uppehåll med löpning i en vecka. Det är överenskomligt. Helt klart. Undertiden gäller alternativ träning. Mycket cykel.
Jag ska tillbaka två gånger till. För att fortsätta behandlingen och få igång knät. Och allt runt omkring.

Undertiden. Antar jag att det bara är att sätta igång. Med alla övningar. Och hur de ska utföras utan redskap från ett gym.
Nu kör vi.

Inga kommentarer: