fredag, maj 15, 2020

Veckans lista v.20

För en herrans massa år sedan hade jag något på den här sidan som hette "Veckans lista". Det är inte kärnfysik att försöka räkna ut vad det innebär. Sedan var det en paus med den och jag skulle bli påmind av alla miljoner läsare om att köra i gång igen efter sommaren. Det var alltså sommaren 2010. Kanske. Eller 2011. Jag tror ni har glömt att påminna mig. Faktiskt.

Jag läste lite gamla inlägg. Såg de här listorna. Och tänkte att det är en rätt rolig liten sammanfattning på läget. Att se så här i efterhand. Kanske gör jag ett försök igen. Kanske finns det tid till det just nu. Kanske startar jag om på nytt. 

Veckans lista v. 20

Positivt just nu:

- Sopade gator
Gatorna är sopade. Knopparna syns. Livet är på väg att återvända.
- Kvällsmöten
Inte kvällsmöten i sig. Så klart. Utan att slippa ha dem. Ny tjänst. Inga kvällsmöten. Score!
- Håkan
När man vaknar upp en fredag och Håkan har släppt ny musik. Kan omöjligtvis bli en dålig fredag.
- Schweizernöt
Satan. Hur många chokladkakor kan man äta i veckan?
- Listor

A och O här i livet. Vad skulle man ta sig till utan dem?


Negativt just nu:

- Covid - 19
Borde väl ändå vara någon sorts stående punkt ett bra tag framöver.
 - Förkylning
Tre veckor har den hållit på nu. Bryt ut eller dra åt helvete. Svårare är det inte.
- Kundtjänst 
Varje gång jag efterlyser en beställning får jag svaret att den skickades samma dag. Det var länge sedan jag slutade tro på det.
- Idrottsbrist
Det har inte varit en match på tv på hur länge som helst. Är det så här livet är om man skulle vara ointresserad av idrott?
- Gamla inlägg/Gammal liv
Jag läser om arbetsrelaterade saker. Uppgifter. Arbeten. Utflykter. Minnen. Herre gud vad jag saknar det där arbetet ändå.

Inga kommentarer: