måndag, maj 04, 2020

Klagosången ekar

Jag inser att det har varit allt för länge sedan jag har klagat på saker. Livet rullar på i vanlig fart. God morgon. Arbete. Träning. God natt. Ungefär så. Visserligen går det tydligen också något slags virus i världen. Men för tillfället är det rätt lugnt här. Min vardag rullar på som vanligt. Bara en del praktiska förändringar och beställningar att jaga.


Men tillbaka till klagandet. Klagosången. Den går så här: Det första. När saker är paketerade i kartonger eller påsar. De är placerade på hyllor för att alla lätt ska kunna se och ta det man behöver på arbetet. Man skulle kunna kalla det för en slags tysk ordning. Men. Tar man den sista varan ur lådan eller påsen. Då slänger man den. Svårare är det inte. Man låter den absolut inte så kvar. Tom. Och börjar öppna en ny undertiden. Spöstraff.


Jag är inte färdig med klagandet ännu. Några behöver tillrättavisas mer.


Får man ett sms på telefonen där en fråga ställs, får svar på frågan inom 30sekunder och får en motfråga. Då är det sunt förnuft att svara på den frågan direkt. Inte vänta tre dagar. Eller 43. Det är extremt störande. Och återigen. Spöstraff.


Nu låter det som att det här skulle vara någonting jag råkat ut för. Det är klart jag har. Och inte bara en gång. Precis nu sitter jag och väntar på ett svar på min motfråga i ett sms jag fick. Ett sms jag svarade på direkt. Jag har väntat i fem timmar snart. Fem timmar! (Spöstraff.)


Klagosången är över nu. I alla fall för stunden. Jag ska låta den ekande klagosången ebba ut. Innan jag tar sats för en ny.

Inga kommentarer: