fredag, februari 07, 2020

Någonting växer fram

Just nu sitter jag på ett nytt kontor. Ett kontor som kanske kommer att vara mitt. Det är nybyggt. Luktar nytt. Hela förskolan är nybyggd. Hela förskolan luktar ny. 

Den här veckan har varit kaos. Jag har tagit emot så många leveranser. Jag har burit så många lådor. Jag har packat upp. Placerat ut. Dirigerat snickare och allt möjligt folk. Haft visningar. Ringt företag. Lärt mig larmsystemet. Fått ta beslut som jag inte har någon som helst utbildning till att ta. Arbetat med barnplaceringar. Jag har knappt varit still en sekund. 

Nu har första veckan gått. Det är spännande. Från att komma in i totalt tomma lokaler har det nu på en vecka börjat växa fram en förskola. Men det är mycket kvar att göra. Väldigt mycket. Men man kan se vart vi är på väg. Att fått vara med på den här resan har varit tungt. Men samtidigt väldigt roligt och givande. Även om jag får göra enormt mycket som jag egentligen inte har kunskap till.

Nästa vecka kommer det personal. Det ska bli intressant. Någon känner jag till. Någon har jag läst om i ett CV. Någon är ett blankt blad för mig. De har en vecka på sig att få ihop något slags arbetslag. Någon slags inskolningsplan. Någon slags avdelning. 

Nu har jag suttit still allt för länge. Har fler lådor att fixa. Fler utrymmen att möblera. Förskolan är tom just nu. Bara jag här. När klockan närmar sig 11.30 försvinner varenda hantverkare från stället. Om en timme kommer de tillbaka. Skruvar upp fler hyllor. Fler möbler.

Jag ska fortsätta med leveranserna. Placera ut saker. Placera in saker. Göra i ordning för nästa vecka.
Så mycket att göra. Så lite tid.

Inga kommentarer: