fredag, februari 21, 2020

Allt för mycket motvind

Det blåser för mycket motvind just nu. Allt för mycket går helt fel väg just nu. Har försökt få till någon slags rutin den senaste veckan. Vara på ett ställe måndag och fredag. Ett annat ställe i mitten på veckan. På alla andra ställen lite då och då. Det har fungerat sådär.


Men motvinden blåser hårt. Vart jag mig än vänder så slår den i ansiktet. Lite som den där berömda Runbybron som man alltid sprang hemma i förorten. Motvind hela tiden. Nu är det inte en bro. Nu är det livet. Jag vet inte vad som är värst.


På arbetet ligger saker som jag inte riktigt har koll på och strular. En faktura. En felkontering. Ett företag som gjort en miss. Jag som gjort en miss. Det var bara en tidsfråga med så många ställen att göra inköpen till.
Samtidigt. Varje gång jag ska försöka att ta ut lite av all övertid. Då kommer något i vägen och jag blir kvar på arbetet. Idag planerar jag helg vid 13. Givetvis behöver jag vänta på ett samtal och ett besök från en annan avdelning. Jag hoppas de också vill ha helg tidigt.


Motvinden fortsätter hemma. En liten som är så arg. Fortsätter att kasta saker, skrika och säga mindre trevliga saker. Orden gör fortfarande ont. Jag vet att det är en fas. En period. Men det gör lika ont ändå. Sedan vänder hans humör. Han städar undan. Sätter sig nära. Säger ingenting. Kanske är vi lika där. Kanske är det hans sätt att säga förlåt.


Jag behöver komma ut och springa av mig. Rensa huvudet. Få en paus. Från en motvind till en annan. Men ute öser regnet ner. Det blåser storm. Och vägarna är glashala. Det är inte läge. Tiden för löpband finns inte just nu. Idag hoppas jag på tidig helg. Troligtvis möter jag motvinden i trappen på väg ner. På väg ut i den glashala världen.



Inga kommentarer: