tisdag, januari 21, 2020

Skrik i natten

Det är inte så att jag slutat skriva igen. Det är så att jag har enormt mycket att göra. Alldeles snart går jag in i några sjukt intensiva arbetsveckor. Det kommer att vara så mycket att göra så jag kommer att drömma om arbete. Kanske är det därför jag senaste nätterna vaknat av att jag skrikit igen. Sådär som jag gjorde nästan varje natt innan vi flyttade upp till norr.


Jag minns själv aldrig riktigt vad det är som gör att jag vaknar. Att jag skriker. Någon gång kan det ha varit att jag sitter fast. Varelser närmar sig. Sliter i mig. Men jag sitter i någon slags gegga och tar mig inte loss. Kan inte fly. Kan inte slå tillbaka.


Jag hoppas att det bara är en tillfällighet att jag haft två nätter med skrik. Det blir så orolig sömn efter det. Trötta ögon på morgonen. Huvudvärk. Trötta ögon tidigt på kvällen. En ond cirkel bildas av det hela.
Om sex veckor ungefär. Då borde den här intensiva arbetsbelastningen lätta. Min gissning ligger på att jag kommer att bli sjuk då. Min gissning är att jag slutar skrika på natten i samma veva. Och att jag kan sova mindre oroligt.



Inga kommentarer: