onsdag, november 06, 2019

Måste ta ett beslut


Jag har ett val att göra. Ett svårt val. Ett arbetsrelaterat val. Bäst att säga det. Så ingen går och blir orolig. Tror något annat. Funderar.
Jag sitter på en ny tjänst just nu. Jag fick ett erbjudande. Jag tackade ja. Jag provar. Det är väl allmänt känt att jag provar nya saker och är spontan. Eller inte.


Hur som helst så sitter jag nu med nya arbetsuppgifter. Annat ansvar. Allt för mycket sittande. Jag har lovat att testa. Tydligen har jag gjort ett väldigt bra jobb. Det har uppskattats. Det går fort. Det är ordning. Tysk ordning. Så klart.


Men skillnad är det. Barngrupp har sina utmaningar. Men det är samtidigt det jag utbildade mig till. Det är det jag har velat göra. Mina uppgifter nu är också utmanande. Jag måste växa som person. Det gör jag lite. Faktiskt. Men jag ser mig inte på den där kontorsstolen i framtiden. Tyvärr chefen.


Jag ska fortsätta med det här en hög månader till. Men beslutet behöver jag ta inom några veckor tror jag. Jag har nämligen sneglat lite på en annan tjänst. Ett nytt ställe. Ett ställe jag är med att forma just nu.
När det nämndes för chefen. The big boss. Så frågade jag om jag behövde göra en intervju dit. Hon skrattade till. Nej, du skulle få jobbet direkt!
Fan va skönt att höra. Jag behövde det där. Mer än folk tror.


Dagen innan pratade jag med en kollega. Hon tyckte mina planer lät bra. Du behövs i barngrupp. Så sa hon. Tack. Så sa jag. Och log. Jag log så in i helvetes mycket. Både på insidan och utsidan. Kände redan där. Fan vad jag behövde höra det där. Kanske teamar vi ihop där. Igen.


Men innan jag är där. OM jag ens är där. Så behöver jag ta det här beslutet. Och även om jag någonstans har bestämt mig så är jag inte säker. Det är ett tag kvar. Kanske hinner saker förändras. Kanske blir det här mycket roligare snart.

Inga kommentarer: