fredag, november 15, 2019

FMTK

Fredag. Äntligen. Jag har gjort allt jag ska på arbetet och om inget nytt plötsligt dyker upp. Vilket du mycket möjligt skulle kunna göra. Så ska jag packa ihop mina saker och försöka balansera med cykeln på isen för att ta mig hem. Sträcka ut benen i soffan. Fast. Vänta nu. Så fungerar det inte.

När jag sitter och skriver och håller på här i min ensamhet vid datorn. På det stora kontoret där vinden alltid  blåser lite kyligt i nacken på mig. Då har jag börjat lyssna lite på poddcast. Jag har aldrig i hela mitt liv gjort det tidigare. Trots att jag är känd för att testa nya saker. Gärna spontana. Hm.

Jag har hittat två favoriter. En heter Elitpodden -Run hard. Där pratas det om löpning. Och gym. Löpningen hyllas. Löpning på ett hårt sätt. Gymmet. Det är med visst hån. Jag älskar det.

Den andra. Det är I nöd och lyft. Där pratas det träning i största allmänhet. Kanske inte så mycket löpning. Men där fick jag höra om en app. Till telefonen. FMTK. Så fantastisk liten sak. Den ger mig det jag länge har sökt. Enkel träning hemma. Träning som ger puls. Träning där jag inte behöver tänka någonting. Träning där barnen vill hänga på. Bara lyssna och följa.

Tidigare har min styrketräning. För det behöver man tydligen också ibland för att kunna hålla ihop kroppen under löpning. Eller för att inte gå ut och springa varje dag. Hur som helst. Jag har tidigare lyft lite vikter hemma. Inte speciellt tunga. Ger ingen puls. Är inte speciellt roligt. Blir till ett måste.

Nu startar jag appen. Längtar hem. Ja, det gör man oftast. Men vill bara sätta igång. Välja pass. 600 reps. Spartacus. Blötdjuret. You name it. Tre. Två. Ett. Kör.

Så jag rekomenderar den här appen. Något så enormt mycket. Den har allt. Möjligtvis skulle jag vilja ha något längre pass. Som tar runt en timme. Men annars. Den har allt. Tack. Nu ska jag hem. Starta appen. Dra på mig shortsen. Just fan. Kanske måste hämta barn först. Eller?


Tre. Två. Ett. Kör!



Inga kommentarer: