fredag, november 01, 2019

Besök del 2

Tisdag blev onsdag. Onsdag blev torsdag. Torsdag har nu gått över till fredag. Tre lediga dagar. Det har varit skönt. Besök nummer ett har satt sig på ett tåg och åkt ner till sitt igen. En lång tågresa. Blir antagligen längre när två barn är med.

På ett flygplan som nyss lämnat Arlanda sitter det två pojkar. Kanske är de män. I alla fall en del tider på dygnet. De landar om en liten stund här i norr. En har varit här tidigare. Det är Mr T. Han filmade ett helt dop en gång. Prinsens dop.
Den andre. Det är US M. Han borde ha ett helt annat namn vid det här laget. Men det är lika bra att köra vidare på samma. Han har aldrig varit här. Han är sjukt peppad. På allt.

På ett annat flyg. Som landar i morgon. Där sitter DJ E. Eller Don E. Vad det nu var jag kallade honom tidigare här på bloggen (webblogg). Han ska bo hos sin bror och sluta upp med oss andra i morgon.

Det här är alltså det nya besöket. De har inga barn med sig. Bara öl. Och träningskläder. De är övertygade om att jag har en plan för hela helgen. Det har jag inte. Om jag ska vara ärlig. Jag har några tankar. Det är allt. Givetvis är inget beslutat för att jag är rädd för att göra fel. Som vanligt. Det jag har lyckats bestämma är fotbollslunch. Sista omgången av allsvenskan. Mr T är Hammarbyare. Jag är. Ja, det vet ni nog vid det här laget. Tre lag gör upp om guldet. Hammarby och Djurgården är två av dem. Det här kan sluta hur som helst. Men bestämt. Det är det.

En del är mer peppade på utgång än andra. En del behöver det. En del vill bara träna. De flesta vill se fotboll. Alla vill umgås. Hur det än går. Ja, med både fotboll, resten av kvällen. Och natten. Så klart. Så blir det härligt att träffa dem igen. Det blir det verkligen. Jag har inte en stor kompiskrets. En del skulle säga att den är extremt liten faktiskt. Men det hör inte hit nu. Det får bli ett annat inlägg. En annan dag. En dag där inte ett flygplan med vänner håller på att landa här uppe.

Inga kommentarer: