söndag, augusti 22, 2010

Veckans lista v.33

Någon poängterade att det inte dök upp någon lista förra veckan. Någon poängterade att klockan närmar sig tolv och det fanns ingen lista för den här veckan heller. Jag antar att den någon har rätt. Och att jag kanske göra något åt saken. Here goes...
Veckans lista v.33

Positivt:
-Rudisha
1.41.09. Jag visste att rekordet skulle slås den här säsongen. Och jag fick rätt. Men det är inte mig vi ska hylla nu. Utan den ya världsrekordhållaren på 800m. Helt galet bra!
-Alliansen
Valet närmar sig och Sifo spottar ut analyser i ett. Tydligen går det bra för alliansen. Och det tycker vi om.
-Arbetet
Jag vet. Att arbetet någon gång skulle hamna på positivt känns otippat. Men det känns faktiskt riktigt bra just nu. Även om det bara gått en vecka efter semestern.
- Djurgården
Jag får passa på nu. Två raka vinster. Idag 2-0 mot götet. Nu blickar vi uppåt i tabellen. Full fart framåt!
Negativt:
-P-vakter
Nackskott ska de jävlarna ha. Åkte visst på en böter medan bilen var inlämnad på verkstaden. Hyggligt. Verkligen.
-Ekonomin
Inte ovanligt så här efter semestern. Att äta ute sex av sju dagar första semesterveckan. 17.000:- för lite nya bildelar. Det svider ordentligt på kontot.
- Framtidstro
Kommer allt verkligen klaffa till årsskiftet. Hus. Arbete. Nytt liv. Allt det där. Ibland tvekar man. Och viljan är enorm. Men jag jobbar vidare på det.
-Midnattsloppet
Jävla skittävling. Idioter som står i fel startgrupper. Hälsenejävel. Inte många rätt den kvällen.

Inga kommentarer: