måndag, november 16, 2009

Otrolig vändning

I helgen var Flickan får landet i norr och jag och tittade på handboll. Inget elitspel direkt. Men först 93:orna som jag konditionstränar. Och sen damlaget.
"Mina" tjejer hade en tung start. Det tog väl cirka sju minuter innan de gjorde första målet. Och då hade de redan släppt in en hel del. I halvtid låg de under med tolv mål. Livet var hopplöst. Och huvuden hängde.

Men så började andra halvlek. Avståndet krympte. Och motståndarna började se lite slitna ut. 12 mål halverades. Motståndarna började missa målet. Kontringarna blev lite långsammare. Och så plötsligt. När det bara var sekunder kvar. Kom kvitteringen. 21-21. En bärgad poäng. Och en otrolig vändning.

Deras coach kom fram till mig. Var övertygad av att de vände tack vara bättre kondition. Han tackade mig. Kanske stämmer det. Jag vet inte. Men kul var det i alla fall. Kanske måste berömma dem i morgon. Innan jag tvingar iväg dem på nya intervaller. Nya rundor ute i skogen. Så de kan runda sina motståndare i varje match.

Inga kommentarer: