torsdag, maj 07, 2009

Sentimentala vänner

Jag är ett stort fan av serien Vänner. Ett riktigt stort fan. 10 säsonger ren perfektion. Det var nu ett bra tag sedan serien avslutades på televisionen. Och alla säsonger ligger här på DVD.

Serien går ständigt som repris på tv. Med all rätt. Och igår kom jag av en händelse in när seriens sista avsnitt visades. Och plötsligt var det inte ett dugg ilska. Tvärtom. Att en serie kan framkalla så mycket känslor. Helt vansinnigt.

Jag satt här i soffan. Som tur var ensam. Och kände mig så fruktansvärt omatcho som det går att bli. Omatcho och fruktansvärt sårbar. Men jag har hört att killar också får vara det ibland. När ingen ser på.

1 kommentar:

Tessalisa sa...

har också alla 10 säsongerna på DVD. Jag är inte fullt så lyrisk som du är, men jag tycker att serien är ok och en av de bästa komediserier som har producerats.